35 καθημερινές συνήθειες για να κρατήσετε υγιές το μυαλό σας.

ΠΩΣ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΕΤΕ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΑΣ ΔΥΝΑΤΟ;
Διατηρώντας ένα γερό και υγιές μυαλό, έχετε τη δυνατότητα να αντέξετε και να αντεπεξέλθετε ακόμη και στις μεγαλύτερες δυσκολίες της ζωής.
Και το καλό είναι ότι είναι στο χέρι σας να διατηρήσετε την πνευματική και την ψυχική σας υγεία.

Ας δούμε 35 καθημερινές συνήθειες που θα σας βοηθήσουν σε αυτό.



ΜΗΝ ΠΑΡΑΛΕΙΠΕΤΕ ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ ΣΑΣ

Σύμφωνα με μια έρευνα του 2013 που δημοσιεύθηκε στο "Ιταλικό Περιοδικό Παιδιατρικής", το τακτικό πρωινό βοηθά στη νοητική απόδοση και επίδοση, βελτιώνοντας παράλληλα τη μνήμη και την προσοχή. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το πρωινό θεωρείται το καλύτερο γεύμα για τον εγκέφαλο. 

ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ

Ανεξάρτητα από το ποιος τομέας σας ενδιαφέρει, αποκτήστε τη συνήθεια να παρακολουθείτε τα τρέχοντα γεγονότα τακτικά προκειμένου να διατηρείτε τα εγκεφαλικά σας κύτταρα σε εγρήγορση. Επιπλέον, διαβάζοντας εφημερίδες θα ενεργοποιείται η σκέψη σας. 

ΜΑΘΕΤΕ ΕΝΑ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ

Μαθαίνοντας να παίζετε ένα μουσικό όργανο δίνετε την ευκαιρία στο μυαλό σας να εξασκείται αποστηθίζοντας νότες, ακόρντα και συγχορδίες και βοηθάτε τα εγκεφαλικά σας κύτταρα να δουλεύουν καλύτερα. 

ΔΙΑΛΟΓΙΣΘΕΙΤΕ

Αφιερώνοντας τουλάχιστον μισή ώρα την ημέρα στο διαλογισμό μπορείτε να πετύχετε θαύματα, βελτιώνοντας τη συγκέντρωσή σας, βοηθώντας τον εγκέφαλό σας να παραμένει συγκεντρωμένος σε ένα θέμα και σταθεροποιώντας τη γενική λειτουργία του μυαλού σας. 

ΒΑΛΤΕ ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΣΑΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΣΑΣ

Το πράσινο τσάι είναι γεμάτο αντιοξειδωτικά και βοηθά το μυαλό να λειτουργεί καλύτερα και πιο αποτελεσματικά. Η κατανάλωση του θαυματουργού αυτού αφεψήματος μειώνει την κατάθλιψη και τα επίπεδα του στρες. 

ΦΤΙΑΞΤΕ ΠΑΖΛ

Φτιάχνοντας παζλ, συγκρίνοντας κομμάτια και προσπαθώντας να τα ταιριάξετε, ασκείτε το μυαλό σας. 

ΦΑΤΕ ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΑ

Καταναλώνοντας τροφές όπως αβοκάντο, σπανάκι, μπρόκολο, σπαράγγια και πατζάρια, τα οποία περιέχουν αντιοξειδωτικά, βελτιώνετε τη συγκέντρωσή σας, την ικανότητα να επιλύετε προβλήματα και ενιχύετε τη μνήμη σας. Τα αντιοξειδωτικά είναι γνωστό ότι καθυστερούν τη γήρανση του εγκεφάλου σας, μετατρέποντας τις ελεύθερες ρίζες οι οποίες καταστρέφουν τα εγκεφαλικά σας κύτταρα, σε ακίνδυνους παράγοντες. 

ΚΑΝΤΕ ΑΠΛΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ

Ενώ ψωνίζετε ή κάνετε άλλες δουλειές, προσπαθήστε να κάνετε τις απαραίτητες πράξεις χωρίς να χρησιμοποιήσετε την αριθμομηχανή του τηλεφώνου σας. Έτσι κρατάτε το μυαλό σας σε εγρήγορση. 

ΠΑΙΞΤΕ SCRABBLE

Σύμφωνα με έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Κάλγκαρι, οι άνθρωποι που παίζουν scrabble αναγνωρίζουν εύκολα τις λέξεις και έχουν ένα υγιές μυαλό. 

ΑΣΚΕΙΣΤΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΑΣ

Εάν περνάτε πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη, κουράζετε το μυαλό σας. Προσπαθήστε να κάνετε την άσκηση για τα μάτια που λέγεται στα αγγλικά "tromboning" κατά την οποία κρατάτε ένα μικρό αντικείμενο μπροστά στα μάτια σας σε διαφορετικές αποστάσεις, εισπνέοντας και εκπνέοντας, η οποία βελτιώνει τη ροή των θρεπτικών στοιχείων προς το μάτι και βοηθά στη συγκέντρωση. Άλλη μια χρήσιμη άσκηση είναι να κλείσετε τα μάτια σας και να τα πιέσετε απαλά με τα χέρια σας για 1-3 λεπτά. Μπορείτε επίσης να κοιτάτε ανά διαστήματα στο σκοτάδι για να τα ξεκουράζετε. 

ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΣΤΕ ΟΝΟΜΑΤΑ

Το να θυμάστε τα ονόματα των συναδέλφων σας και των συνεργατών σας δεν είναι μόνο καλό για την εικόνα σας αλλά γυμνάζει και τον εγκέφαλό σας. Ένας τρόπος για να θυμάστε ονόματα είναι να τα χρησιμοποιείτε κάθε φορά που μιλάτε μαζί τους. 

ΑΡΚΕΤΟΣ ΥΠΝΟΣ

Ο αρκετός ύπνος σχετίζεται άμεσα με την αποτελεσματικότητα του εγκεφάλου μας. Η έλλειψη ύπνου μειώνει την ικανότητά μας να σκεφτούμε και να δημιουργήσουμε. 

ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Οι ερευνητές έχουν αποδείξει ότι το να κρατάς ημερολόγιο μπορεί όντως να ενεργοποιήσει τον εγκέφαλο. Όταν προσπαθούμε να θυμηθούμε κάτι και ξαναζούμε τα όσα συνέβησαν για να γράψουμε τα αισθήματα και τις απόψεις μας, δημιουργείται μια ισορροπία μεταξύ του μυαλού, του σώματος και των συναισθημάτων. 

ΜΑΘΕΤΕ ΜΙΑ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ

Πέρα από το γεγονός ότι είναι ένα ακόμη ατού στο βιογραφικό σας, το να μάθετε μια ξένη γλώσσα βοηθά τα εγκεφαλικά σας κύτταρα να λειτουργούν σωστά. Όταν το μυαλό μαθαίνει νέους ήχους και αλφάβητα, τα επίπεδα συγκέντρωσής του ανεβαίνουν σημαντικά. 

ΒΑΘΙΕΣ ΕΙΣΠΝΟΕΣ

Οι βαθιές εισπνοές, πέρα από χαλάρωση, οξυγονώνουν το σώμα το οποίο με τη σειρά του κρατά υγιές το μυαλό. Αφιερώνοντας τουλάχιστον δεκαπέντε λεπτά κάθε πρωί στις αναπνοές, επαναφορτίζετε τα εγκεφαλικά σας κύτταρα τα οποία λειτουργούν καλύτερα και παραμένουν υγιή για περισσότερο καιρό. 

ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΤΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΑΣ

Φροντίστε να φοράτε πάντα κράνος όταν κάνετε ποδήλατο ή παίζετε κάποιο σπορ για να γλυτώσετε από ατυχήματα. Εάν χτυπήσετε στο κεφάλι και πάθετε κάποια βλάβη στον εγκέφαλο θα υποστείτε ανεπανόρθωτη ζημιά στις νοητικές σας λειτουργίες. 

ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ

Πέρα από το γεγονός ότι μειώνουν προσωρινά τη δυνατότητα να σκέφτεστε λογικά και να συγκεντρώνεστε, τα ναρκωτικά μπορεί να προκαλέσουν μόνιμη εγκεφαλική βλάβη. 

ΜΕΙΩΣΤΕ ΤΟ ΣΤΡΕΣ

Το στρες που βιώνετε μέσα από τη δουλειά σας και τις σχέσεις σας μπορεί να επηρεάσει τη σωματική και πνευματική σας υγεία με πολλούς τρόπους. Μοιραστείτε τα προβλήματά σας με την οικογένειά σας και τους φίλους σας και μην τα κρατάτε μέσα σας μειώνοντας έτσι το αρνητικό αντίκτυπο που έχει στον εγκέφαλό σας. 

ΦΑΤΕ ΚΡΕΜΜΥΔΙΑ

Τα κρεμμύδια είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και προστατεύουν τον φλοιό του εγκεφάλου. Προτιμήστε να τα τρώτε με τουλάχιστον ένα γεύμα την ημέρα. 

ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΣΤΕ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ

Το μυαλό μας έχει την εκπληκτική ικανότητα να δημιουργεί νέους νευρώνες και νέες συνάψεις σε όλη μας τη ζωή. Απομνημονεύοντας τα λόγια από διάφορα τραγούδια μπορείτε να ενεργοποιήσετε τα εγκεφαλικά σας κύτταρα και να τα βοηθήσετε να παραμείνουν υγιή για πολύ καιρό. 

ΠΕΡΑΣΤΕ ΧΡΟΝΟ ΣΤΗ ΦΥΣΗ

Για να ανανεωθείτε μπορείτε να περάσετε λίγο χρόνο μακριά από την τεχνολογία. Αυτό δεν θα ηρεμήσει μόνο το μυαλό σας αλλά θα χαλαρώσει και το σώμα σας. 

ΦΑΤΕ ΣΤΑΦΙΔΕΣ ΚΑΙ ΑΜΥΓΔΑΛΑ

Οι φυτικές ίνες που βρίσκονται στις σταφίδες κα στα αμύγδαλα ρυθμίζουν την απορρόφηση της ζάχαρης από το σώμα σας και ως αποτέλεσμα αυτού, το μυαλό δεν παθαίνει υπερδιέγερση και λειτουργεί καλύτερα. Επίσης το σίδηρο που υπάρχει στις τροφές αυτές ενισχύει την πνευματική σας εγρήγορση. 

ΑΛΛΑΞΤΕ ΧΕΡΙΑ

Προσπαθήστε να χρησιμοποιείτε το άλλο σας χέρι για τα απλά πράγματα όπως το φαγητό και το γράψιμο. Όταν αλλάζετε χέρια, το μυαλό σας καλείται να λειτουργήσει διαφορετικά κι έτσι ενεργοποιούνται άλλα σημεία του εγκεφάλου σας. 

ΛΥΣΤΕ ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΑ

Εάν διαβάζετε εφημερίδα σε καθημερινό επίπεδο, προσπαθήστε να λύνετε το σταυρόλεξο κάθε μέρα. Συνήθως γίνονται όλο και πιο δύσκολα όσο προχωράει η εβδομάδα και φτάνοντας στην Κυριακή δημοσιεύεται το πιο δύσκολο. Μπορείτε επίσης να βρείτε πολλά δωρεάν σταυρόλεξα στο διαδίκτυο. 

ΕΝΑ ΧΑΛΑΡΩΤΙΚΟ ΜΠΑΝΙΟ

Μετά από μια δύσκολη μέρα στη δουλειά, ένα δεκαπεντάλεπτο μπάνιο μπορεί να επαναφορτίσει το μυαλό σας, ανακουφίζοντάς σας από το περιττό στρες. 

ΕΛΕΓΞΤΕ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΣΑΣ

Η τακτική άσκηση, η ισορροπημένη διατροφή και το μειωμένο στρες μπορούν να αποτρέψουν τη νοητική έκπτωση. Η ρυθμισμένη πίεση βοηθά σημαντικά στο να διατηρείται υγιές το μυαλό σας. 

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ

Όπως είπε και ο Norman Vincent Peale: “Ο δρόμος προς την ευτυχία: Φρόντισε να είναι η καρδιά σου καθαρή από μίσος, το μυαλό σου από την ανησυχία. Ζήσε απλά, ζήτα λίγα και δίνει πολλά. Σκόρπισε γύρω σου το φως του ήλιου, ξέχασε το εγώ σου και σκέψου τους άλλους. Δοκίμασέ το για μια εβδομάδα και θα εκπλαγείς". Η θετική σκέψη δυναμώνει το μυαλό και τη νοητική ικανότητα. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ

Το διάβασμα είναι μια απαράμιλλη άσκηση για το μυαλό και τη ζωή γενικότερα, Εκτός του ότι μαθαίνετε νέα πράγματα, αναγκάζεστε να θυμάστε ονόματα και να τα συνδέετε με τους χαρακτήρες της ιστορίας. 

ΤΑΞΙΔΕΨΤΕ

Εξερευνώντας νέα μέρη και ανακαλύπτοντας νέες κουλτούρες εξελίσεστε. Μαθαίνοντας νέες ιδέες και ζώντας νέες εμπειρίες βοηθάτε το μυαλό σας να παραμένει σε εγρήγορση. 

ΑΣΚΗΘΕΙΤΕ

Η τακτική άσκηση αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο, σταθεροποιεί τους ρυθμούς της καρδιάς και βοηθά στη δημιουργία νέων νευρώνων. 

ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ

Φροντίστε να συμμετέχετε σε υγιείς συζητήσεις στο οικογενειακό τραπέζι με τους φίλους και τους συγγενείς σας βοηθώντας το μυαλό σας να σκέφτεται καλύτερα και πιο γρήγορα. Όσο πιο πολύ συζητάτε, τόσο περισσότερο σκέφτεστε και αντιλαμβάνεστε κι αυτό αποτελεί μια υγιή άσκηση για το μυαλό σας.

ΜΑΣΑΖ

Το επαγελματικό μασάζ δεν θα ηρεμήσει μόνο τους μυς του σώματός σας αλλά θα ρυθμίσει και την κυκλοφορία του αίματος στο σώμα σας και στον εγκέφαλό σας.

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ

Αντικαταστήστε το ηλιέλαιο με ελαιόλαδο βελτιώνοντας την κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο και σε άλλα μέρη του σώματός σας. 

ΦΑΤΕ ΨΑΡΙΑ

Μελέτες έχουν αποδείξει ότι τα ψάρια που είναι πλούσια σε λιπαρά Ωμέγα-3, όπως ο σολομός μερικές φορές την εβδομάδα μπορεί να κάνει θαύματα για τη σωματική και τη νοητική σας υγεία. Τα δύο βασικά συστατικά των Ωμέγα-3 που βρίσκονται στα ιχθυέλαια, το ΕΡΑ και το DHA, είναι τα δομικά συστατικά των μεμβράνων των νευρώνων. 

ΑΠΟΦΥΓΕ ΤΟ ΕΤΟΙΜΟ ΦΑΓΗΤΟ

Το έτοιμο φαγητό καθώς και το επεξεργασμένο περιέχει κορεσμένα λίπη και χημικά επιπρόσθετα τα οποία δεν είναι καλά για τον εγκέφαλο. Αποφεύγοντας αυτές τις τροφές θα είστε σωματικά και πνευματικά υγιείς. 

Πηγή:msn.